fredag 19 maj 2006

Vad är grejen med Sisters och Brothers?


Känns nästan som att jag inte behöver kommentera den här...
Detta är ett email utskickat till alla som är medlemmar i Sisters kundklubb.

JC-koncernen (där Sisters och Brothers ingår) verkar anse följande:
1. Alla tjejer är ointresserade av sport
2. Alla tjejer har sporttokiga killar
3. Dessa killar sitter och sunkar i ett par gamla kallingar framför TVn hela sommaren
4. Detta tycker tjejerna är lite gulligt, men vill gärna att killarna ska ha mode-kalsonger
5. Tjejerna vill stötta sin kille med kärlek och förståelse genom att köpa fotbolls-kalsonger
6. Vill man ha lite kontinental känsla där hemma (läs: hett sex?) så köper man Brasilianska kalsonger
7. Alla dessa killar vill gärna ha en fotbolls-DVD på nästa födelsedag
8. Tjejerna sitter och tittar på sin kille när han sitter i soffan och kollar på TV, därför är det viktigt att han ser bra ut
9. Alla killar är helt ointresserade av hur de ser ut, och därför behöver deras tjejer köpa fotbolls-kalsonger till dem, något de aldrig skulle komma på själva.
10. Alla tjejer kallar sin kille "Prins"


Tipstack till Madame Mim

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahahahahahaha! Vilken weird slutsats... men ändå... det är nog så de har tänkt!

fredag, 19 maj, 2006  
Blogger Mimmi said...

Blir så arg igen när jag läser detta att jag inte kommer på någon bra kommentar!

fredag, 19 maj, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ooouuuschhhh! Damn, vad bra. Hur är detta möjligt? Vad tänker dom på?

fredag, 19 maj, 2006  
Anonymous Anonym said...

Undrar om det var samma "kreativa" team inom JC-koncernen som inbillade sig att Carmen Electra är en stilikon för unga tejer, och att en obegriplig film med fokus på hennes bröst skulle få unga tjejer att vilja handla på JC?

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,816478,00.html

Finns det VM-trosor?

fredag, 19 maj, 2006  
Blogger Emanuel said...

Vad bra att dom inte bara köper "det nya" utan reagerar!

Ett litet citat:
Att (Carmen Electra) är en stilikon för vår målgrupp gör henne exemplarisk som JCs jubileumsmodell, sade JC:s Erik Andersch i ett pressmeddelande som föregick kampanjen.

Hur då? Vaddå för er målgrupp? Är er målgrupp samma som för Slitz och Café? 30+killar som gillar glamourmodeller?

Läs artikeln här

fredag, 19 maj, 2006  
Anonymous Anonym said...

De verkar helt tappade. Handlar aldrig i deras affärer ändå..

fredag, 19 maj, 2006  
Anonymous Anonym said...

Alltsa...jag brukar verkligen vara den som blir irriterad forst over idiotiskt konsrollstankande (ursakta avsaknaden av svenska vokaler)...men jag hade missat den har reklamen vilket ocksa forklarar varfor jag kopte bade trojan och kalsongen.

Min anledning har dock inget med heteronormativitet att gora utan mer att jag ville vara den exotiska svensken nar jag gar ut och klubbar i london...bogarna har alskar svenskar.

yippeee

måndag, 22 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home