torsdag 12 oktober 2006

Vad är grejen med billiga flygresor?


Det är ju gött att det finns lågprisflyg, och att de har lyckats pressa de stora bolagen till att sänka priserna.
Problemet är ju att de måste få in pengar på något annat sätt. Förr i tiden (jag älskar att få skriva det!) ingick allt, men nu ingår ingenting. Allt får man köpa...

Välj mellan:
-En macka för 75:- (inkl. alkoholfri läsk)
-Snacks för 30:- (en sån där liten chipspåse, ni vet)

Eller varför inte:
-Hörlurar för 50:- (såna där som sitter konstigt och som har skumt ljud)
-Parfym eller väskor eller sprit (som finns till halva priset på flygplatsen du precis lämnat eller är på väg till)

Och någonting vill man ju ha! Man sitter ju där och har inget att göra, så äta är ju en grej som får tiden att gå på flygplanet.
Kabinpersonalen ska ta hand om 22 olika valutor, 14 olika kreditkort och springa fram och tillbaka med växel och kreditkortsslippar.

Det som förr var en fräsch stund i luften då man kände sig som en kung, man fick mat serverad, obegränsat (kanske inte, men nästan) med alkohol och annat gött har nu blivit rena gatumarknaden där allt personalen vill göra är att sälja på en grejer!
Det allra värsta är att detta händer ju inte bara på lågprisflygen, utan har nu utbretts till alla flygningar, även de minde billiga. Det är väl så att de andra bolagen tycker att, nu när de sänkt sina priser några hundringar, så ska resenärerna minsann få betala för mat, dryck och jordnötspåsar...


Tipstack till Anders

10 Comments:

Blogger bikt.com said...

Det vidrigaste är ju att de aldrig har mat så det räcker till hela flyget heller. Man ser hur smörgåshögen med mumsiga skinkmackor bara krymper och när de väl är framme vid mig, som alltid hamnar i skarven mellan den främre och bakre vagnen, så är allt slut! Jag får kanske en svettig ostmacka och ett glas kranvatten. Om jag har tur.
Nästa gång ska jag ha värsta matsäcken och reta alla losers med inplastade mackor.

torsdag, 12 oktober, 2006  
Blogger A said...

ähhh, running out of ideas? jag tycker det är jättebra med billiga flyg (ett finger till SJ's monopol) och klarar mig helt utan torra mackor med gulnad ost. oftast har jag så pass bra framförhållning när jag ska flyga att jag hinner svänga förbi nån mataffär och inhandla det jag vill ha på planet.

du borde skriva om trekantiga ostar. vad ÄR dealen med det, det blir ju skidbacke hur man än gör. halvmåne eller helt runt ska det vara :)

torsdag, 12 oktober, 2006  
Blogger Emanuel said...

Memory: Grejen är att jag skulle aldrig flyga i Sverige - det är fär nära. SJ rockar för oss flygrädda. Och jag behöver verkligen nåt att göra medans jag väntar på att vi ska landa nån jävla gång...

Tack för tipset, förresten!

fredag, 13 oktober, 2006  
Blogger Tyskfan said...

I ett land av sjuk standardisering, är jag genuint överraskad av att inte ALLA ostar är kvadratiska.

fredag, 13 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

"resinärerna"... gulligt.

fredag, 13 oktober, 2006  
Blogger Emanuel said...

hmm... Jag har fixat till stavningen :) Vad är grejen med en gullig blogg?

fredag, 13 oktober, 2006  
Blogger Fatima said...

Och glöm inte väskorna! I somaras när jag flög med Ryan Air fick jag betala 30 spänn för att checka in en väska!

fredag, 13 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

emanuel: Hihi, jag älskar den här bloggen. Förstod att det var ett slarvfel, men det lät så gulligt, typ som medecin eller nåt :)

fredag, 13 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

Varje gång som jag har flugit med lågpris-bolag så har jag haft med mig matsäck. Det är ju hur bra som helst. Jag väljer vad jag vill ha (tex yoghurt, nyponsoppa och några goda mackor med mumsig fyllning), och jag blir mätt för en billig peng. Ett tips som jag gärna delar med mig...

tisdag, 20 februari, 2007  
Blogger Joseph Mikel said...

Denna information är meningsfull och magnifik som du har delat här om billiga Flygresor. Jag är imponerad av de detaljer som du har delat i det här inlägget och det avslöjar hur trevligt du förstår detta ämne. Jag skulle vilja tacka för att jag delar den här artikeln här.

tisdag, 04 juni, 2019  

Skicka en kommentar

<< Home